DÜNYAYI KURTARAN KADINLARDA ARA

6.1.12

şampuansız yaşanır mı?

Zeytinyağının membağında yaşadığım ve musluğumdan akan su dağdan geldiği için birkaç yıldır zeytinyağı sabunu dışında saçıma hiçbirşey sürmediğimi her fırsatta söylüyorum. Suları sert olmayanlara da hep tavsiye ediyorum. Dişlerimi tuz, karbonat ve karanfil ya da nane yağından yaptığım macunla fırçalıyorum, koltuk altı deodorantı olarak karbonat kullanıyorum, ev temizliğinde yine zeytin yağı sabunu, kül suyu, sirke ve karbonat tüm ihtiyacımı görüyor. Evet ortalama bir kadın için çamaşır suyu ve saç kremi vazgeçilmez şeyler biliyoruz ama vücudunuzu maruz bıraktığınız ve kanalizasyon yoluyla doğaya saldığınız kimyasalların alternatifleri olduğunu bilip bilinçli tercihler yapmanıza vesile olmak istiyoruz. Haydi en kolay başlayabileceğiniz yerden siz de başlayın! İşte cesaretlendirici bir örnek.
Doğa dostu yöntemlerle inşa ettikleri küçük evinin güncesini takip ettiğimiz Zeynep sayesinde güzel bir anne bloguyla daha tanıştık. Sade Anne Tsh, kendisi ve ailesi için şampuan masrafından ve şampuanların içerdiği kimyasallardan kurtulmak için denediği bir yöntemi paylaşmış.










Yazıyı biraz özetleyerek çeviriyorum:
Birkaç ay önce şampuansız temizlikle ilgili internette yazılar okumaya başladım. Ama birçoğunuz gibi benim de kafam karışıktı. Buna gerçekten gerek var mıydı? Şampuan kullanmanın ne zararı vardı? Saçımız yağlanıp kokmaz mıydı? Sonuçta çok sevdiğim blogların 12incisinde de bu konseptle karşılaşınca denemeye karar verdim. Sonuçtan memnun olmazsam şampuanlarıma geri dönebilirdim. Ama eğer memnun kalırsam ucuz, kolay ve
zehirsiz bir saç bakım yöntemi bulmuş olacaktım.

Neden?
İşin nasıl kısmına geçmeden önce nedenini anlatmam daha iyi olacak. İnternette bu konuda çok değerli bilgiler var ama bana hitap eden birkaç noktayı paylaşmak istiyorum.
1. Şampuan bir deterjandır: Şampuan saçınızı temizlemek için vücudunuzun doğal olarak ürettiği sağlıklı yağlardan arındırır. Bu yağların üretilme amacı saçınızı korumak, yumuşatmak ve sağlamlaştırmaktır. 20. yüzyıla kadar insanlar geleneksel sabunlarla, bu önemli yağları arındırmadan saçlarını temizliyorlardı. Ancak endüstriyel yerleşimlerde suyun mineral yapısı daha ağır olduğu için sabun iyi sonuç vermemeye başladı.
2. Şampuanlarda birçok kimyasal madde var: Ailecek gıda kılığına girmiş paketli kimyasallardan uzak durmaya çalışıyoruz. Ancak derimiz en büyük organımız ve son derece geçirgen bir yapısı var. Derimizle temas eden maddeler kana çok daha hızlı karışıyor. Gıdamıza bu kadar dikkat ederken derimize sürdüğümüz şeylere de dikkat etmek mantıklı değil mi? Şampuan da bu kategoriye dahil olduğu için bir alternatif arayışındayız. Çoğu şampuan saç tellerini kaplayarak yapay bir parlaklık kazandıran petrol yan ürünü mineral yağlar içeriyor. Bu yağlar deri tarafından emilemediği için doğal yağların kafa derisi tarafından atılmasını da engelleyerek daha fazla temizlik ihtiyacı yaratıyor. Bu yüzden şampuan kullandıkça ihtiyaç artıyor.
3. Şampuan gereksiz masraf yaratıyor: Yani şampuan gerçekten işe yaramadığı için bir de üstüne başka saç bakım ürünleri kullanmayı gerektiriyor. Doğal yağları kaybettiğimiz için krem, köpük gibi doğal olmayan maddelerle saçımızı şekillendirmek zorunda kalıyoruz. Biz ise ucuz ve sade yaşamak isteyen bir aile olarak gerçekten ihtiyacımız olmayan şeyleri hayatımızdan çıkarmaya çalışıyoruz.

Nasıl?
Karbonat dostunuzdur: Karbonat evde pek çok kullanımının yanı sıra saçınızda da mucizeler yaratır. Karbonat en zayıf alkali maddedir ve saçınıza zarar vermeden temizler. Bir çok doğal temizlik formülü gibi burada da durağan bir tarif veremeyiz, kendinize uygun oranları deneyerek bulmanız gerekir. Standart oranlar 1 yemek kaşığı karbonata bir bardak su olarak veriliyor. Kalın güçlü saçlar için karbonat miktarını arttırıp zayıf ince saçlar için azaltabilirsiniz. Ben bir su şişesine bir kaşık karbonat koyup sonra suyla dolduruyorum ve kullanıma hazır oluyor. Duştayken saçımı önce ıslatıp sonra karbonatlı karışımla saç diplerine masaj yapıyorum, yağlar saç dibinde yoğunlaştığı için diplere uygulamanız genellikle yeterli oluyor. Birkaç dakika bekledikten sonra duruluyorum.
Elma sirkesi diğer dostunuzdur: Elma sirkesi hafif asitlidir ve saç kreminin yerini tutar. Saç tellerini çözer, gözenekleri sıkılaştırır ve saçın pH dengesini sağlar. Karbonat gibi bu da bir kaşık sirke ile bir bardak suyun karışımı şeklinde kullanılıyor. Bu karışımlar için eski şampuan şişelerini kullanıyorum. Saçım biraz yağlı olduğu için sirkeyi sadece uçlarda kullanıyorum.
İşte saç bakım rutinim bu.
Ek bilgiler:
· Birkaç hafta ya da birkaç aylık bir geçiş süreciniz olabilir. Saç deriniz alışkın olduğu gibi deterjanla temizlenmediği için normalden fazla yağ üretebilir. Benim için geçiş süreci iki hafta sürdü ve çok da korkunç bir durumla karşılaşmadım.
· Duyduğuma göre zamanla karbonat ve sirkeyi de bırakıp sadece suyla temizlemek de mümkünmüş. Ben henüz o aşamaya gelmedim.
· Geçiş sürecinden sonra saçınızın hala çok yağlı olduğunu düşünüyorsanız, daha az sirke kullanabilir ya da hiç kullanmayabilirsiniz. Bazıları sirke yerine limon suyu kullanıyorlar.
· Saçınız fazla kuruysa daha az karbonat kullanın ve sirke yerine bal kullanmayı deneyin.
· Bunlar dışında bir şey kullanmıyorum, saçlarım eskisinden çok daha güzel görünüyor ve çok kolay şekil alıyor.
· Bu formülü çocuklarda da kullanıyoruz. Hormonları aktif olmadığı için saçları çok daha az yağ üretiyor ve haftada bir kez yıkamak yetiyor.

Tsh orijinal yazısından iki yıl sonra bize hala bu formülü kullanıp kullanmadığı hakkında da bilgi vermek için bir yazı yazmayı da unutmamış. Bu yazıda bahsettiği formülü iki yıldır kullanmaya devam ettiğini belirtip bazı sorulara da cevap vermiş:

1. Sirke kötü kokmuyor mu?
Hayır. Kullandığınız sırada kokuyu alıyorsunuz ama duruladıktan sonra koku tamamen kayboluyor.
2. Saçını hangi sıklıkla temizliyorsun?
Mevsime bağlı aslında ama ortalama 4-5 günde bir. Şampuan kullanmadığım için vücudum boş yere fazla yağ üretmiyor.
3. Formülü denedim ve saçım çok sert/yağlı/kuru/yapış yapış oldu. Nerede hata yaptım?
Ben konunun uzmanı değilim ama, muhtemelen sadece kullandığınız formülü kendinize göre ayarlamanız gerekiyor. Bazı arkadaşların sirke yerine bal kullandığını ya da karbonatı çok az suyla macun kıvamında kullandıklarını biliyorum.
4. Şampuan çok mu kötü bir şey?
Hayır. Ama şampuan kullanmamak ben ve ailemin yaptığı küçük şeylerden biri ve çok faydasını görüyoruz. Saç bakım ürünleri masrafımızdan tasarruf ediyoruz, saçımızın daha sağlıklı olduğunu hissediyoruz ve şampuan imalatı ve kullanımının yarattığı çevre kirliliğine katkıda bulunmamış oluyoruz.
Tsh'in yazısı birçok yorum almış; sorular, öneriler, deneyimler...biz de sizin şampuansız saç temizliği hakkındaki görüş ve deneyimlerinizi merak ediyoruz.

45 yorum:

  1. Evet evet evet! :) Hele o sirkenin saça değdiği anda verdiği yumuşaklığı hiçbir krem vermiyor! Yaşasın şampuansız yaşam.

    YanıtlaSil
  2. uzun yıllar önce izlediğim başka bir blogda okumuştum ama blog yazarı kısa saçlı ben uzun saçlı olunca pek cesaret edemedim. yakın zamanda deodarant yerine karbonat kullanıp etkisini görünce saçlarda denemek için daha cesaretliyim doğrusu..

    YanıtlaSil
  3. deney sonuçlarını sabırsızlıkla bekliyoruz :)

    YanıtlaSil
  4. Ben bir dönem zeytinyağlı sabunla,bir dönem de organik şampuanlarla yıkadım saçlarımı ama sonuç çok kötü oldu.Normalde kuru sayılabilecek saçlarım yağlandı,ağırlaştı,yıkadıktan sonra bile yıkanmamış gibi kirli görünüyordu.5-6 ay kadar sabrettim ama sonra dayanamadım ve döndüm şampuana :( Karbonat ve sirkeyi kendimde olmasa bile oğlumda mutlaka deneyeceğim.Son birkaç haftadır sadece suyla yıkıyordum onun saçlarını,bu iyi bir alternatif oldu şampuan kullanımına.Yol yakınken onu bari kurtarayım :)

    YanıtlaSil
  5. Ben de organik içeriklilere dönmüştüm ama bunu deneyeceğim, teşekkürler! Bir soru - deodoran olarak karbonatı nasıl kullanıyorsunuz? Pudra gibi mi sürülüyor direk?

    Teşekkürler

    Aslı

    YanıtlaSil
  6. Öykü Hanım sabundan sonra bende de benzer sıkıntılar oldu, saçlarım özellikle gerçek, beyaz/krem rengi zeytinyağlı sabun sonrası katılaşıyordu, yağlı görünüyordu ama sirke kullanmaya başlayınca bütün bu dediğiniz belirtiler yok oldu. Sirke sabunun saçta bıraktığı o hissi saça değdiği anda silip atıyor.

    YanıtlaSil
  7. evet Aslı, ben karbonatı doğrudan pudra gibi koltuk altıma sürüyorum, en güzel tarafı da mesela önceden sürünce önlediği gibi terledikten sonra da kullanınca ne ter ne koku kalmıyor...özellikle fazlasıyla sıcak bir yerlerde uzun süre kalmak zorundaysanız çok işe yarıyor

    YanıtlaSil
  8. Yaklaşık 3 aydır hem kendim hem de çocuklarım için şampuanı hayatımdan çıkardım.Hemen hemen aynı gerekçelerle.ilk başlarda sertlik oldu ve ben yeni bir arayışa girdim.bunun sonucunda sirkenin çözüm olabileceğini okudum ve hiç tereddütsüz uyguladım.Gerçekten sonuç harikaydı.Denildiği gibi zorlu bir geçiş süreci yaşadım ve bunu şampuanlardan anca arınıyo vücut diye yorumladım kendi kendime.
    Bu gün sayenizde karbonatı öğrendim ilk fırsatta onu da uygulayacağım..
    Öykü hanımında dediği gibi çocuklarımı erkenden kurtarmış olmak bile benim için gurur verici.Ayrıca onların geçişleri benimki kadar zorlu olmadı..
    Öğrendiğim tüm doğal çözümleri tek tek evimde uygulamaya devam edeceğim..
    Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili mutlu anne,
      son yazımız diş macunları ile ilgili, o da ilginizi çekebilir. dediğiniz gibi çocukların endüstriyel dayatmaları kanıksamadan önce bu seçenekleri bilerek yetişmeleri çok kıymetli bir çaba ve gurur duymakta son derece haklısınız.

      uyguladığınız, duyduğunuz, merak ettiğiniz diğer doğal çözümleri de bizimle paylaşırsanız çok mutlu oluruz...sevgiler

      Sil
  9. Sevgili mutlu anne,
    son yazımız diş macunları ile ilgili, o da ilginizi çekebilir. dediğiniz gibi çocukların endüstriyel dayatmaları kanıksamadan önce bu seçenekleri bilerek yetişmeleri çok kıymetli bir çaba ve gurur duymakta son derece haklısınız.

    uyguladığınız, duyduğunuz, merak ettiğiniz diğer doğal çözümleri de bizimle paylaşırsanız çok mutlu oluruz...sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Şampuan şişesinin içindeki kimyasalları bi kenara bırakırsak sadece şişesi bile tehlikeli. Bir plastik parçası bilmem kaç senede (99 senede sanırım) eriyor. Hergün ne kadar plastik çöp çıktığını düşünün .Sadece bu bile büyük bir kazanç. Kaldıki işin sağlık boyutunu ve edeceğimiz tasarrufu anlatmaya gerek yok.Yapmadım ama en kısa zamanda deneyeceğim bu tarifleri.Hazırlayıp şişede saklamak güzel fikir.

    YanıtlaSil
  11. zararlı kimyasal madde içermeyen şampuanlar var, ben mesela doa şampuan kullanıyorum, fiyatı da çok makul 7,5 lira.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler bahsettiğiniz şampuanın üreticisinin hazırladığı web sitesinde sülfatsız ve tuzsuz olduğu yazıyor, şampuanın içeriği ise şöyle;
      Dionized Water, Coco Glucoside, Disodium Cocoamphodiacetate, Cocamidopropyl Betaine, Glycerine, Cocamidopropyl PG-dimonium chloride, Water(and)Alcohol(and)PEG-35 Castor Oil(and)Polysobate 20(and)Aesculus Hippocastanum(Horse Chestnut)Seed Extract(and)Retinyl Palmitate(and)Tocopherol(and) Inositol(and)Calcium Pantothenate(and)Linoleic Acid(and)Biotin, Xanthan Gum, D-Panthenol, Zinc Pyrithione, Allantoin, Citric Acid, Benzyl Alcohol, Methylchloroisothiazolinone, Methylisothiazolinone

      Sil
  12. Teşekkürler bahsettiğiniz şampuanın üreticisinin hazırladığı web sitesinde sülfatsız ve tuzsuz olduğu yazıyor, şampuanın içeriği ise şöyle;
    Dionized Water, Coco Glucoside, Disodium Cocoamphodiacetate, Cocamidopropyl Betaine, Glycerine, Cocamidopropyl PG-dimonium chloride, Water(and)Alcohol(and)PEG-35 Castor Oil(and)Polysobate 20(and)Aesculus Hippocastanum(Horse Chestnut)Seed Extract(and)Retinyl Palmitate(and)Tocopherol(and) Inositol(and)Calcium Pantothenate(and)Linoleic Acid(and)Biotin, Xanthan Gum, D-Panthenol, Zinc Pyrithione, Allantoin, Citric Acid, Benzyl Alcohol, Methylchloroisothiazolinone, Methylisothiazolinone

    YanıtlaSil
  13. Güzel bilgiler için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  14. İlginiz için teşekkürler..bu konuları işledikten bir süre sonra şöyle birşeyle karşılaştım...bu da ilginizi çekebilir http://sabunagaci.com/

    YanıtlaSil
  15. ben de sampuani hayatimdan cikardim benim kullandigim alternatiflerden biri senkoyluler defne sabunu digeri de kil. durulama suyuna da sirke. kil yagli saci harika temizliyor senkoyluler saf defne sabununa yeni basladim saclarim o kadar yumusak oldu ki bu kadarini beklemiyordum.

    YanıtlaSil
  16. Bende açıkçası doa kozmetik ürünlerini keşvediyorum şuanda. İnsana,doğaya sıfır zarar politikalarıyla birlikte hiçbir katkı maddesi kullanmadan, hayvansal katkı maddeleride dahil, hayvan üzerinde test yapmadan sunuyorlar ürünlerini. Kendileriyle yazıştım teyit aldım. Yakın zamanda bu şampuanı denemeyi düşünüyorum https://www.doakozmetik.com/default.asp?git=9&urun=78

    şimdilik siteden sadece shea butter %100 doğal krem aldım etkisinden çok memnunum.

    YanıtlaSil
  17. peki vücut temizliği? Sabun mu acaba? Ya da nedir? Yine karbonat olabilir mi? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence karbonat kesinlikle olabilir, hatta önce cildinizi nemli karbonatla ovalayarak peeling de yapabilirsiniz...ya da cildinizin nemlenmeye ihtiyacı varsa kaliteli bir yağla ya da keçi sütü ile evde kendi 1. sınıf sabunlarınızı da yapabilirsiniz...

      Sil
  18. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  19. bende şampuansız yıkıyorum fakat kepek oluyor saçlarım sanırım temızlenmıyor bende careyı kılde buldum sampuan kullanmamaya nıyetlıyım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, kili nasıl kullanıyorsunuz? bentonit mi?

      Sil
  20. Merhaba ben de uzun zamandır saçlarımı zeytinyağlı sabunla yıkıyorum en son da durulama suyuna bir çay bardağının yarısından da az elma sirkesi koyup saçıma döküyorum. Fakat saçlarım kuruduktan sonra özellikle arkada kalan saçlarım yağlı yağlı kalıyor neden böyle olduğunu anlamıyorum sanırım benim gibi olan başka yok yardımcı olursanız sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sabunla yıkarken durulamaya daha fazla dikkat etmek gerekiyor sanırım, sabunu suda eritip sıvı olarak kullanırsanız belki daha kolay olur, ben uzun uzun ovalıyorum saçımı durularken...

      Sil
    2. Ben de ona dikkat ediyorum sabunla yıkadıktan sonra baya bir duruluyorum saçımı ama ne yaptıysam aynı oluyor. Bir daha elma sirkesini kullanmayacağım sanırım. Tavsiyeniz için teşekkür ederim söylediğinizi deneyeceğim.

      Sil
    3. evet yazıda da yağlanma fazlaysa sirkeyi kullanmayabilirsiniz diyor, bal ya da limon suyu da tavsiye edilmiş, musluk suyunuzun kalitesi de sonuçta etkili oluyor, bence pes etmeyip formülde değişiklikler deneyin

      Sil
  21. Hangi sabun / şampuan / karşım saçlarım için uygun sorusunun cevabını birden fazla parametre belirler. 1) Her saç tipi farklıdır. 2) Saç tipi en önemli parametre olarak görünsede aslında saç derisinin dermatolojik karakteri de bir o kadar etkilidir.

    Bu nedenle benim saçıma iyi gelen herkesin saçına iyi gelir gibi bir genelleme DOĞRU OLMAYACAKTIR. Peki ne öneriyorsun diyenler için: Ben "Şenköylüler Kül Suyu Defne Sabunlarını" (www.senkoyluler.com) kendi saçım / vücudum için tercih ediyorum. Hergün saçlarınızı yıkıyorsanız biraz badem yağı ile arasıra saç derinize masaj yapmak faydalı olacaktır.

    YanıtlaSil
  22. İlk defa uyguladım bu gün çok mutluyum sadece bir bardak hazır su bir yemek kaşığı karbonat kullandım saçım çok yağlı olduğu için elma sitkesi kullanmadım deneyip bakıcam ilerleyen saatlerde yine yazıcam banyodan yeni çıktım henüz

    YanıtlaSil
  23. piyasada bagno di roma diye bi marka var. onun sabun ve şampuan içeriğine ne diyorsunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben piyasadaki ürünleri bilmiyorum, siz etiketini okuyup http://www.zehirsizev.com/etiket-okuma-kilavuzu/kilavuz/ sayesinde değerlendirebilirsiniz, buraya da yazabilirsiniz dilerseniz

      Sil
  24. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  25. merhaba bir şey sormak istiyorum benim saçlarım çoook çabuk yağlanıyor bu konuda bir öneriniz var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şampuansız yıkadığınız için mi yağlanıyor?

      Sil
  26. peki karnonatı ve sirkeyi uyguladıktan sonra saçlarımızı tarasak mı daha iyi taramasak mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hangi açıdan daha mı iyi? :) sirkeden sonra benim saçım çok kolay taranıyor çok keyifli oluyor mesela...

      Sil
  27. Ayrica kozmetik urunleri hayvanlar uzerinde "iskence" yapilarak uretildigi icin bu zulme ortak olmamis olacaksiniz samppuan satin almayarak bir baslangic yapabilirsiniz . Kullandiginiz her turlu kozmetik urunun ambalajinda/ uzerinde Leaping Bunnu amblemi (zimplayan bir tavsan ilustrasyonu) arayin . Bu urunler hayvanlar uzerinde test edilmeyen urunler . Ben temizlik malzemelerinden kozmetige bu amblemi tasimayan urunleri kullanmayi biraktim . Bu yuzden de sampuan kullanmayi birakmak gerekti . Herkes kullaniyor benim kullanmamam mi birseyi degistirecek demeyin . Bir insanla baslar , once kendinle baslarsin degismeye, degistrimeye ve asil olan kendini degistirmeyi basarabilmekte . Aynaya bakarak gozlerinize cektiginiz rimeller ve dudaginiza surdugunuz rujlar makinalara sabitlenip , canli canli uzerlerinde urunlerin denenip ,iskence edilen tavsanlarin aci cekip olmeleriyle uretiliyorlar . Animal testing diye aratirsaniz google'da resimlerde vahseti gorebilirsiniz . Kendinizle baslayin durdurmaya ; durun ,kullanmayin bu urunleri .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katkı için teşekkürler, aynen katılıyorum

      Sil
  28. Öncelikle merhaba,
    Kalın telli ve gür saçlara sahibim.Yıllardır saçlarım yağlı diye yağlı saçlat için şampuanlar kullandım.Sonra farkettim ki benim saç diplerimde koku var. Ne kadar yıkasamda ertesi gün bir yağlanma kaşıdığımda elimde kötü bir koku.Herhangi bir saç dibi rahatsızlığım olmadığını hekimden öğrendim.Çareler aramaya başladım bir deli cesaretiyle marketten maden suyu (sade) ve karbonat aldım.Saçlarımı bu ikisini karıstırarak diplere gelecek şekılde masaj yaptım.Hafif yanmalar oldu vr ilginçtir o tuhaf koku da geliyordu.Sanki kokuya sebep olan şey can çekişiyordu :) sonra şampuanıml yıkadım.Ertesi güne normalde yağlanan saçlarımda şuan ne kaşıntı ne koku ne de yağ vardı.Sonra bu hep devam etti.Haftada iki kez yeterli geliyor bana.
    Sorum şu siz bana başka ne önerirsiniz kaşıntı ve kötü koku için?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba, karbonat sorununuzu çözmüş gibi görünüyor, aslında yaptığınız şey pH'ı dengeleyerek bazı mikroorganizmaların üremesini engellemek, bence işe yarayan şeyi bulmuşken daha fazla kurcalamayın, ama şampuandan tamamen vazgeçmek istiyorsanız yağlı ve normal saçlar için saç sabunu üreten arkadaşlarımız var https://www.facebook.com/bizimislerdatca

      Sil
  29. Yanıtınız için öncelikle teşekkür ederim. Evet maden suyu ve soda tüm sorunlarıma derman oldu.Kaşıntım yok oldu yağlanma gecikti.Fakat tek sorun tamamıyla no poo olayına geçemedim sebebi de köpük beynimdeki temizlik algısının tam bir karşılığı niteliğinde :) İlla köpürtücem bu yüzden de doğal ürünlrr arıyorum.Açıkça söylemek gerekirse fabrikasyon şampuanların doğal olabileceğine inanmıyorum.O yüzden doğal sabunlar tercihim.Önerdiğiniz linkte de sabunlar var sanırım. Umarım bana uygun olanı vardır vr bu sorunu benim gibi yaşayanlara bir nebze de olsa ışık olmuşuzdur.Bloğunuzu çok sayıda sevdim esen kalın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. insanlara sağlıklı ve ekolojik terchiler yapmalarında ilham verebiliyorsak ne mutlu bize. Evet arkadaşlar hem el ve yüz sabunları hem de saç sabunu yapıyorlar, umarız ürünlerini seversiniz.

      Sil
  30. saçlarımı sabunla yıkadım fakat yapıştı tekrar şampuana dönmek zorunda kaldım belki şenköylülerin sabunu iyi gelebilir bilemiyorum birkaç aydır da son suyu sirkeyle yapıyorum dökülmesi tamamen durdu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sabundan sonra sirke kullanmanıza rağmen yapış yapış mı oluyor?

      Sil

Popüler Yayınlar