DÜNYAYI KURTARAN KADINLARDA ARA

18.4.17

çocuklu hayatın gerekleri

Menstruasyon kapları konusunda hemen her gün bir kadından e-posta ya da mesaj alıyorum. Kaplardan ve menstruasyondan konuşmak benim için büyük keyif ama bundan daha da keyifli olan bu vesileyle yolumun kesiştiği kadınların kendi dünyayı kurtarma hikayelerini dinlemek. Mesela geçtiğimiz hafta çocuklu hayatın gerekleri sloganıyla satış yapan www.kuzo.com.tr'nin kurucusu Çiğdem ile sohbet ettik, hikayesi de yaptığı iş de çok güzel ve ilham verici.


Kuzo'nun kurucusuyum. Tasarımcıyım. Türkiye'nin internetle tanıştığı dönemde başlayan tasarım maceramda ulusal, uluslararası ve minicik yerel marka ve işletmeler için çözümler geliştirmiştim. "Hayatımın amacı bu mu gerçekten?" diye de az sormadım :)

Sonra hamile kaldım; radyoda duyup kendime ilk halkalı bebekucaklarımı* diktim. Çok heyecanlandım!

Anne olduktan sonra ise geleceğe dair sorumluluğumun yükü bir hayli arttı. Değiştirilmesi gerekenler o kadar devasaydı ki, "gücüm yetmez" bahanesiyle biraz daha oyalandım. 

Sonra usul usul ilk menstural kapımı dunyayikurtarankadinlar.blogspot.com'dan edindim; o ara ilk yıkanabilir yerli pedlerimi aldım. Ne rahat, ne zararsızlardı!

"Dünyayı kurtarıyoruz beyler!" şiarını ik gördüğümde biraz sevimli biraz aşırı iddialı gelmişti. Ama sonra baktım, gerçekten Dünya'nın "kurtarıcılar"a ihtiyacı var ve damlalar birikip koca dağları devirebilir...

"Yerel, yatay, yavaş" bir hayatın kurgulanmasında var olmak için; yeni nesillerin hayatlarında sevginin ve sorumluluğun yer almasını ilk günden itibaren kolaylaştırmak için Kuzo'yu kurdum.

Yol çok uzun, ama hele biz bir çıkalım, değil mi?

Çiğdem G.D.

* Anakucağı deme yatkınlığını görünce, babalar, dayılar, amcalar, dedeler ne güne duruyor deyip "bebekucağı"nı kullanıma sokmaya karar verdim, çalışmalarım sürüyor.

2 yorum:

Popüler Yayınlar